15 Light Years of Star Dust - the Unreleased Face of We Are Unique!

by We Are Unique! Records

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      €5 EUR  or more

     

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

about

FRENCH VERSION (English version below)
En juin 2016 notre label fêtait ses 15 années d'existence avec la sortie d'un best-of de 26 titres (1 par artiste) piochés dans notre catalogue riche d'une cinquantaine de références. Cette première compilation, en plus de constituer un point d'entrée idéal dans notre univers, nous a également permis de faire un bilan sur tout le chemin parcouru depuis nos débuts au commencement des années 2000. Mais cette compilation ne proposait rien d'inédit, et nous souhaitions quand même finir l'année de nos 15 ans en beauté en offrant aux gens qui suivent nos artistes depuis longtemps de la matière originale qu'ils n'avaient pas déjà entendue.
C'est donc désormais chose faite avec cette deuxième compilation, "15 light years of star dust - the unreleased face of We Are Unique!" qui rassemble 20 titres inédits à découvrir absolument.
Pour certains de nos artistes, il a fallu se plonger dans nos archives, et parfois écouter de nombreux titres issus de sessions d'enregistrement laissés de côté au fil des années pour en choisir le plus marquant. Pour d'autres, c'est dans l'écoute de plusieurs enregistrements live de concert que nous avons déniché LA version originale à entendre. D'autres artistes nous ont aussi offert des versions démos de chansons qui auraient pu finir sur les albums que nous avons sortis mais qui ont finalement été retirées du tracklisting final du disque par choix artistique. Enfin certains artistes nous ont offert de nouveaux titres que l'on retrouvera sur des prochains albums, établissant donc un lien avec le futur du label, et pas seulement avec le passé.

Nous sommes extrêmement fiers de ce disque, et nous espérons que vous prendrez autant de plaisir à l'écouter que nous avons pris à constituer celui-ci.

Merci à tous les artistes pour leur participation et leur travail pour faire exister We Are Unique!
Merci à tous nos membres bienfaiteurs, notre distributeur La Baleine et tous nos soutiens indéfectibles et fidèles, you know who you are!
Merci à Gilles Deles pour son excellent travail de mastering, et pour m'avoir permis de créer ce label il y a plus de 15 ans pour sortir son premier disque, et qui me rend fier tous les jours du travail et du parcours accompli.

Sélection par Gérald Guibaud, novembre-décembre 2016
Mastering Gilles Deles, décembre 2016
Photo "les toits de Toulouse par une nuit d'été rue Tripière" et Artwork par Gérald Guibaud, décembre 2016
Police 15 light years of star dust : Boxing chocolate courtesy of Xerographer fonts

Titre par titre :

Michael Wookey - Living by the sea
Cela fait un moment que ce titre a été enregistré par Michael. Nous avions en projet de le sortir en EP, et finalement, ce titre somptueux est la plus belle ouverture que l'on pouvait rêver pour cette compilation. On y retrouve Michael à son meilleur, avec une mélodie parfaite et des arrangements tout en finesse. Tout cela annonce le meilleur pour son prochain album à venir, qu'il est en train de finir d'enregistrer…

Jerri - Love Israel
Une démo d'un titre sur lequel le groupe bossait lors de la sortie du disque. Il fut envisagé que Jerri ne soit pas seulement un one-shot comme avait pu l'être John Venture, mais au final, il n'y aura malheureusement eu qu'un seul album (mais quel album !). Sur cette démo, on retrouve un squelette très acoustique et on se demande bien ce qu'il aurait pu devenir une fois retravaillé et retraité par le groupe pour un nouvel album…

Old Mountain Station - All about Eve
Un titre issu des sessions du 1er album éponyme de OMS, qu'on a finalement pas mis sur le tracklisting final pour ne pas faire un album trop long. Si le titre ne sonne pas exactement comme le groupe sonne maintenant, c'est toutefois une bien belle chanson avec une mélodie bien catchy comme sait si bien le faire le groupe, et le final est délicieusement noisy à souhait.

Electrophönvintage - Football teams
Un titre extrait de ce qui aurait du être le deuxième album de Electrophönvintage. Après son enregistrement en studio, nous cherchions quelqu'un pour faire le mastering. C'est l'époque où nous avions signé une licence pour Oulipo saliva d'Angil avec Chemikal Underground. Quand nous avions tous été invités à Glasgow par le label pour un concert du groupe et finaliser la sortie, j'avais bien sympathisé avec Paul Savage (batteur des Delgados et depuis homme de studio derrière le son de plusieurs groupes marquants tels que Mogwaï, Arab Strap, Franz Ferdinand, Wu Lyf et j'en passe…) qui était super partant pour le faire…mais malheureusement on a jamais retrouvé les bandes au studio, elles ont disparu de la circulation et je n'ai jamais compris ce qu'il s'est vraiment passé…et le disque n'est donc jamais sorti. Un beau gâchis.

Midget! - Among the bodies
Un titre inédit issu des sessions de "Lumière d'en bas", qui aurait largement mérité sa place sur l'album avec ses choeurs lumineux et sa mélodie spectrale. Lorsque les voix de Claire et Mocke se mêlent comme ça, c'est d'après moi là que le groupe est à son meilleur, même si Mocke trouve qu'il n'est pas un très bon chanteur ! Mais moi je ne suis pas du tout de cet avis, c'est un guitariste extraordinaire et un très bon chanteur aussi ! Midget! vient de récemment quitter notre label pour tracer sa propre route de son côté, et nous leur souhaitons tout le succès et réussite qu'ils méritent pour leurs prochains disques.

Lunt - No glory for sacrifice
Un titre inédit récent improvisé par Gilles Deles, en pleine session d'enregistrement du successeur de Switch the lettres. On retrouve ses guitares électriques au son vombrissant et menaçant, pour un final que n'auraient pas renié les séminaux Slint ou Come…Tout cela promet un nouvel album sans concession.

Baka! - Lek Fjord
Une démo de Baka! issue d'une session studio de 2007, qui résume bien tout le potentiel du groupe pour à la fois vous caresser avec des arpèges acoustiques dignes du meilleur d'Imagho et vous marteler avec un final bruitiste et noise au possible digne de Einstürzende Neubauten ...

A place for parks - Citror (live)
Après la sortie de The Bright Period en 2002, le groupe a donné quelques concerts dans la région, en trio mais aussi une fois dans un théâtre à Pau en formation orchestrale avec les cordes et cuivres. Un live marquant où le groupe jouait son album mais aussi de fabuleux titres inédits tels que ce Citror où la voix de Remi Parson faisait parfois son apparition discrète, à la façon de Stuart Braithwaite de Mogwaï sur le morceau Cody de l'album Come on die young (n'oubliez pas que A place for parcs est un titre de Mogwaï sur Ten Rapid). Lorsque le groupe nous a remis les premiers jets de la démo de son deuxième album, à notre grande surprise ces titres inédits n'y figuraient pas et l'ensemble manquait de cohésion. Le groupe devait y retravailler par la suite mais il a malheureusement splitté avant de finir ce nouvel album…c'est bien dommage car ils avaient un potentiel immense.

Melatonine - La vérité (live)
En 2003, après la sortie de son deuxième album Les Environnements principaux, Melatonine commençait tous ses concerts avec ce titre La Vérité, dont la version ici est issue du live au festival Love Pablo à Metz. Il contenait un sample d'un discours du ministre de la culture de l'époque Jean-Jacques Aillagon (sous le gouvernement Raffarin II), qui avait agréé la renégociation des annexes VIII et X de la convention de l'UNEDIC, relatives au régime des intermittents du spectacle et dont le mouvement de contestation qui avait suivi avait débouché sur l'annulation (sans précédent !) des festivals de l'été 2003. Le ministre y avait d'ailleurs laissé sa tête quelques mois plus tard. Ce n'est pas parce que Melatonine n'a pas de chanteur qu'ils n'ont pas de choses à dire !

Angil & The Hiddentracks - Over kill bill (live)
C'est d'après moi la meilleure version live qu'ait donnée le groupe de ce titre originellement sorti sur le premier EP de Angil was a cat. Cet enregistrement dans les conditions du live date des sessions d'enregistrement de l'album The And en 2009, et à ce moment là, la formation des Hiddentracks commençait à se stabiliser vers son line up idéal, et ça commençait à envoyer sévère. Et pour les derniers concerts du groupe quelques années plus tard, ils envoyaient encore plus, avec encore plus de folie, d'imagination et de maitrise, imaginez donc le niveau. Le plus grand groupe sous-estimé de ces dix dernières années, assurément.

Virga - Grovel 08
C'est l'un des premiers titres réalisé par Lionel Maraval, et il n'est constitué que de samples de groupes électro et rock bien connus et qui nous ont tous marqués. Il arrive à en faire un morceau original où l'on retrouve toute la force des titres qu'il composera par la suite pour son excellent premier album Eidos, deuxième référence du label. Ceux qui reconnaitront tous les samples peuvent nous contacter par mail pour nous le dire, on leur offrira un petit quelque chose…si les ayants droits veulent nous poursuivre en justice, on est prêt à leur donner un pourcentage des recettes de cette compilation bandcamp, cela pourra se payer avec quelques pièces de monnaies si tout se passe comme d'habitude.

King Kong Was A Cat - Minimum
Lorsque Mathieu Lozinguez m'a envoyé son deuxième album The Host, nous n'avions pas les moyens de le sortir en physique. De plus nos références électro ont toujours été les disques qui se vendaient le moins, ce que je n'ai jamais compris (enfin si, on est pas assez branchouille et connecté avec cette scène…) alors que franchement la musique de King Kong was a cat aurait pu très bien sortir sur Ninja Tune sans que ça choque grand monde. Mathieu est tellement prolifique qu'en plus de son deuxième album de 18 titres, il m'a aussi remis 2 EPs (Cat front outer space et the Lost EP) de 10 titres de plus ! Minimum est extrait d'un de ces EPs et il me rappelle avec nostalgie le son des années 90 des sorties Ninja Tune…

Ichliebelove - Rejectamenta (démo)
Une nouvelle démo inédite de Philippe et Alice, dans la lignée du dernier album Wax & wane et qui donne encore plus envie d'enflammer le dancefloor. La musique du groupe devrait être obligatoire dans toutes les discothèques de France, ça ferait du bien aux oreilles des gens qui sortent la nuit...

Raymonde Howard - Release the evil
Extrait du prochain album de Raymonde Howard qui sortira un peu avant l'été prochain. Comme le montre ce titre qui ouvre l'album, Laetitia convoque (toujours) l'esprit (g)riot grrrl avec le côté dansant de la New Wave, pour un résultat qui donne furieusement envie de se déhancher comme pas deux !

Half Asleep - The sun (is a blood disorder) (demo)
Une démo extraite du prochain album de Half Asleep qui est composé depuis plus de 5 ans (et même l'album suivant est aussi composé, c'est pour dire) mais que Valérie Leclercq n'a pu enregistrer car elle travaillait d'arrache pied sur sa thèse en histoire de la médecine. Elle est sur le point de remettre son mémoire et soutient cette année, donc cette année sera la bonne pour le finaliser ! ouf, ses fans (et ils sont nombreux) vont retrouver le sourire ! On commençait à en avoir marre de cette Agnès Obel qui squatte ton trône !!!

Imagho - Le garçon
Jean Louis Prades est l'artiste le plus prolifique de notre label. Il pourrait sortir plusieurs albums chaque année…Malheureusement on n'a pas les moyens de l'aider à sortir toute cette production. Heureusement d'autres labels ont des oreilles et l'aident souvent à finaliser plusieurs sorties. En 2013, Jean Louis a commencé à nous envoyer des nouveaux titres chantés en français. Mais nous venions de sortir Méandres, et c'était compliqué de ressortir un de ses albums. Finalement ces titres sont devenus l'album Soleil de Tokyo qui devrait voir le jour cette année sur le label marseillais 03h50 (sylvain vanot, Orso Jesenska…). Sur cet album, Imagho m'évoque parfois Manset, et ses mots et arpèges émeuvent souvent. Le garçon est un titre inédit qui ne figure pas sur l'album, et il m'évoque une sorte de cousin des chansons postrock chantées de Mogwaï mais en français. Ne loupez pas son disque !

Dear Pola - Delta (demo)
Une démo du premier album à venir de Dear Pola. Mary Ducôté, la jeune valentinoise qui se cache derrière ce pseudo, a malheureusement rencontré de sérieuses difficultés personnelles qui l'ont énormément fragilisée ces dernières années et l'ont empêchée de mener à bout le projet d'enregistrement de son album, car Mary ne pouvait même plus se déplacer. Elle a donc décidé tant bien que mal de finaliser son album toute seule chez elle en version brute/home-studio…il va donc falloir encore patienter avant de pouvoir savourer sa voix qui hante et ses mélodies aériennes. Mais l'attente en vaudra la chandelle, nous en sommes persuadés.

Le Flegmatic - Tu es venu me parler (version longue)
Notre dernière signature dont nous sortons la réédition du premier album et le magistral deuxième album le mois prochain (Bouleversement Majeur, le 17 février 2017). Thomas Boudineau, après avoir assuré au trombone pendant plusieurs années derrière Angil, et plus récemment Michael Wookey, assure désormais le devant de la scène et est bien parti pour y rester ! Sur cette version inédite de son "tube" Tu es venue me parler, titre final de L'esprit de conquête et inaugural de Bouleversement Majeur (dans une autre version), on retrouve un final aux claviers hypnotisants et empreint de solennité avec Michael Wookey à la prod.

AWAC - over kill bill (live)
Encore une version originale live de ce titre (en live par le duo pour une session de nos amis de Froggy's Delight), l'un des meilleurs et un des plus marquant de notre catalogue. La musique originellement composée par Mathieu Lozinguez sur le titre Do you mind? du 1er album éponyme de King Kong Was A Cat, customisée par le flow d'Angil pour le premier EP d'AWAC (pour Angil Was A CAt), se retrouve ici simplement jouée sur un piano pour un résultat surprenant qui concilie musique classique et hip-hop.

0° - Ma ville
Un titre inédit de 0° qui ne trouvera finalement pas place sur le nouvel album du projet electro de Nicolas Tochet (aussi bassiste de Melatonine) qui sortira cette année après l'album du Flegmatic. On y retrouve avec grand plaisir les textes mantras répétitifs de Nicolas sur sa musique électro alliant cordes, rythmiques saccadées et sons acides qui vous prennent littéralement aux tripes. Préparez vous pour un album coup de poing.

ENGLISH VERSION - ENGLISH VERSION - ENGLISH VERSION - ENGLISH VERSION - ENGLISH VERSION - ENGLISH VERSION - ENGLISH VERSION - ENGLISH VERSION - ENGLISH VERSION -


In June 2016, our label celebrated its 15th anniversary with the launch of a 26-song best-of (one track for each of our artists) from our catalog of fifty releases. This first compilation, in addition to being an ideal entry point into our universe, also allowed us to look back on all the progress we had made since we started off in the early 2000s. However, this compilation featured nothing new; and we did want to finish our 15th year of existence in style, by providing people who have followed our artists for a long time with original material they have never heard before. Such is the case with this second compilation, "15 Light Years of Star Dust - the Unreleased Face of We Are Unique!", includes 20 new tracks to discover.

For some artists, we had to delve into our archives, and sometimes listen to many songs from recording sessions which had been left out over the years, to pick the most striking ones. For others, we listened to several recordings of live shows and finally found THE original version to be revealed. Other artists also offered versions of demo songs that could have ended up on the albums we released but were eventually removed from the final tracklist of the records.
Finally, some artists have offered tracks that will be featured on their forthcoming album. This way, we are also drawing a link with the future of the label, not only with the past.

We are extremely proud of this record, and we hope you take as much pleasure in listening as we took in building it.

Thanks to all the artists for their participation and work to make We Are Unique! what it is.
Thanks to all our benefactors, our distributor La Baleine, and our unwavering, loyal supporters - you know who you are!
Thanks to Gilles Deles for his excellent mastering job, and for allowing me to create this label more than 15 years ago in order to release his first record. This path makes me proud every day.

Songs selection by Gérald Guibaud, november-december 2016
Mastering by Gilles Deles, december 2016
Photo "les toits de Toulouse par une nuit d'été rue Tripière" & Artwork by Gérald Guibaud, décember 2016
Police 15 light years of star dust : Boxing chocolate courtesy of Xerographer fonts

Michael Wookey - Living by the sea
This track was recorded by Michael a while ago. We had planned to release it as part of an EP. This gorgeous song is the best opening that you could dream of for this compilation. With such a perfect melody and fine arrangement, Michael is at his best. No doubt his forthcoming album, which he is to complete very soon, will sound that beautiful from one end to the other.

Jerri - Love Israel
This is a demo of a song on which the band was working when we released their record. The members of Jerri once conceived of the band as more than a one-shot (which was the case of The John Venture), but in the end, there was unfortunately only one record (and what a record!). In this demo, the very acoustic skeleton makes you wonder what the song could have become once reworked and arranged by the band for a new album...

Old Mountain Station - All about Eve
This song is from the sessions of the first eponym album of OMS, which did not find its way to the final tracklist, in order to make the LP duration more relevant. It does not sound exactly like what the band sounds like now, but it is however a beautiful song, with a catchy melody as is their habit, and a delightfully noisy finale.

Electrophönvintage - Football teams
A track from what should have been the second album of Electrophönvintage. After the studio recording, we were looking for someone to do the mastering. At the time, we signed a deal for Angil’s Oulipo Saliva with Chemikal Underground. When we all had been invited in Glasgow by the label for a show of the band and to finalize the release, I had the opportunity to meet and become friends with Paul Savage (the Delgados drummer, and the man in the studio who crafted the sound of several notable bands such as Mogwai, Arab Strap, Franz Ferdinand, Wu Lyf, and so on...). Paul was super willing to work on Electrophönvintage’s second LP. Unfortunately, we never found the studio tapes. They had just vanished. I never understood what had really happened... The record was never released. What a mess.

Midget! - Among the bodies
A previously unreleased song from the sessions of "Lumière d’en bas", which would have richly deserved its place on the album with its bright chorus and its spectral melody. When the voices of Claire and Mocke mingle like that, it is in my opinion where the band is at its best, even though Mocke finds he is not a very good singer! But I'm not of that opinion, he is an extraordinary guitarist and a very good singer too. Midget! has recently left our label; we wish them all the success they deserve for their future records.

Lunt - No glory for sacrifice
A recent new song improvised by Gilles Deles, who is at the moment working on the follow-up to Switch the Letters. His electric guitars are back, with their threatening, throbbing sound. The song finale is reminiscent of the likes of Slint or Come... This promises a great, uncompromising new album.

Baka! - Lek Fjord
This is a demo of Baka! from a 2007 studio session, which sums up the potential of the band of both caressing you with acoustic arpeggios worthy of the best of Imagho, and hitting you with an ever-so noisy finale worthy of Einstürzende Neubauten...

A place for parks - Citror (live)
After the release of The Bright Period in 2002, the band gave a few shows in the region, as a trio. Once, in a theatre in Pau, their played in orchestral formation with strings and brass. A notable live show, where the band played their album but also fabulous new tracks such as “Citror”, where Rémi Parson's voice appeared discreetly at times, like Stuart Braithwaite of Mogwai on the track “Cody”, in the album Come on Die Young (incidentally, the name of A Place for Parks comes from a song title on Mogwai’s Ten Rapid). When the band gave us the first drafts of their second album, to our surprise these new tracks were not included. The whole record lacked cohesion. The band were to rework on it later but unfortunately, they split before finishing their new album... that's a shame because they had huge potential.

Melatonine - La vérité (live)
In 2003, after the release of their second album Les Environnements principaux, Melatonine started all their shows with the tracks “La vérité”. This version was recorded at the Love Pablo festival in Metz. It contains a sample of a speech by the Minister of Culture of the time, Jean-Jacques Aillagon (under the Raffarin government no.2), who had approved the renegotiation of Annexes 8 and 10 of the UNEDIC Convention about the plan for Intermittents du spectacle. The protest movement that had followed had led to the (unprecedented!) cancellation of festivals in the summer of 2003. The minister had ended up quitting, a few months later. Melatonine have no singer, but they do have much to say!

Angil & The Hiddentracks - Over kill Bill (live)
This is in my opinion the best live version ever given by the band of this track, originally released on the first Angil Was a Cat EP. This recording in live conditions dates from the album The And’s recording sessions in 2009. At that time, the Hiddentracks formation was stabilizing to its ideal line up, and they started to sound great. In the last shows of the band, a few years later, they sounded even greater, even crazier, with unprecedented imagination and mastery. So just picture their level at the time. They are the best underestimated band in the last ten years, certainly.

Virga - Grovel 08
This is one of the first songs performed by Lionel Maraval. It consists only of samples of well known electronica and rock bands which we all know. Lionel compiles all them into an impressive track where you find all the strength of the songs that he later composed for his excellent first album Eidos, the second reference of the label. Those of you who recognize all the samples can email us and let us know: we will give them a little something! If the right owners want to sue us, we are ready to give them a percentage of revenues of this Bandcamp compilation - a few coins, if all goes as usual.

King Kong Was A Cat - Minimum
When Mathieu Lozinguez sent me his second album The Host, we did not have the means to release a proper CD. Moreover, our electronica releases have always been the records that sold the least, which I never understood (well, we are not trendy enough, I guess, and not connected enough with this scene...), whereas frankly, King Kong Was a Cat’s music could very well be released on Ninja Tune. Mathieu is so prolific that in addition to his second 18-track album, he also gave me 2 EPs (Cat from outer space and The Lost EP), which represented 10 more songs! “Minimum” is extracted from one of these EPs. It reminds me of the sound of the 1990s releases of Ninja Tune...

Ichliebelove - Rejectamenta (demo)
A previously unreleased demo of Philip and Alice, in line with the last album Wax and wane, which makes you want to to hit the dance floor even more. The band's music should be mandatory in any French club. It would do good to the ears of people who come out at night...

Raymonde Howard - Release the evil
An extract of the forthcoming Raymonde Howard album, which will be released just before next summer. As this opening title shows, Laetitia (still) convenes her (g)riot grrrl spirit and combines it with the dancing side of New Wave, for a result that makes you want to shake your hips like no other!

Half Asleep - The sun (is a blood disorder) (demo)
A demo from Half Asleep’s upcoming album, which has been ready for more than 5 years (even the next one is ready too!). Valérie Leclercq could not record it, as she was working hard on her thesis in the history of Medicine. She is about to present her thesis this year. Her fans (and there are many) can rejoice! Valérie, thank you, we were starting to get tired of Agnes Obel stealing your throne!

Imagho - Le garçon
Jean-Louis Prades is the most prolific artist of our label. He could release several albums every year... Too bad we do not have the means to help him release this entire production. Fortunately, other labels have ears too, and often help finalize several releases in collaboration. In 2013, Jean Louis began sending us new songs sung in French. We had just released Méandres, it would have been difficult to put out another one of his albums. Eventually, these tracks became the album Soleil de Tokyo, which should be released this year on the Marseilles-based label 03h50 (Sylvain Vanot, Orso Jesenska...). On this album, Imagho sometimes reminds me of Manset, and his words and arpeggios often move me. “Le garçon” is a new song that will not be on the album. It sounds like a French cousin of Mogwai, but sung in French. Do not miss his record!

Dear Pola - Delta (demo)
A demo of a song in Dear Pola’s forthcoming first album. Mary Ducôté, the young Valence-based songwriter behind the pseudonym, has unfortunately encountered serious personal difficulties that have greatly weakened her in the recent years, and prevented to achieve the recording of her album. At some point, Mary was not even able to move. She then decided to complete her album alone at home, in her home studio... so you will have to wait before enjoying her haunting voice and ethereal melodies. But we are convinced the wait will be worth it.

The Flegmatic - Tu es venue me parler (version longue)
The latest artist we have signed up. We are reissuing his first album, and releasing his masterful second album next month (Bouleversement Majeur, February 17, 2017). Thomas Boudineau, after playing the trombone for several years as part of Angil and more recently Michael Wookey’s band, now occupies the centre of the stage, and is poised to stay there! This new version of the "hit song" “Tu es venue me parler”, the final track of L’esprit de conquête and also the one that opens Bouleversement Majeur (in a different version) includes a great finale with mesmerizing, solemn keyboards, produced by Michael Wookey.

AWAC - over kill bill (live)
Another original live version of this track (recorded live by the duo for a session of our friends from Froggy's Delight), one of the highlights of our catalogue. The music was originally composed by Mathieu Lozinguez on the track “Do you mind?” in the first self-titled album of King Kong Was A Cat. It was later customized with the flow of Angil for the first EP of AWAC (for Angil Was A Cat). It is found here simply played on a piano for a surprising outcome that balances classical and hip-hop music.

0° - Ma ville
A previously unreleased song of 0° which won’t appear on the new album of Nicolas Tochet’s electronica project. The record will be released this year, after the Flegmatic album. Nicolas’s repetitive mantras on his electronic music combining strings, jerky rhythms, and sour sounds are a pleasure to hear again. Prepare yourselves for a marvellous album.

credits

released January 8, 2017

tags

license

Some rights reserved. Please refer to individual track pages for license info.

about

We Are Unique! Records Toulouse, France

contact / help

Contact We Are Unique! Records

Streaming and
Download help

Redeem code